1397-12-10 12:34
335
0
61570
ائمه جمعه استان گلستان:

مسئولان بی‌حوصلگی را کنار بگذارند و فریب دشمنان را نخورند/ جنگ‌طلبان به دنبال جدایی ملت سوریه و ایران هستند

 کشورهای جنگ‌طلب در سوریه به دنبال جدا کردن ملت سوریه وایران هستند چرا که امروز ثبات در سوریه شکل گرفته و این به کمک ملت ایران بوده است.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: پرهیزکاران بی‌حساب به بهشت می‌روند.

نتیجه تصویری برای حجت‌الاسلام سید محمد دلبری

وی با اشاره به ویژگی‌های مسئولان در تراز نظام اسلامی گفت: مسئولان بی‌حوصلگی را کنار بگذارند و فریب دشمنان را نخورند.

امام‌جمعه گالیکش افزود: مقام معظم رهبری در 5 اسفندماه امسال در ابتدای جلسه درس خارج فقه خودشان به حدیثی از امام صادق علیهم‌السلام در خصوص عاقبت‌اندیشی در امور و لزوم نشاط در کارها گفتند: توصیه من به همه‌کسانی که مدیریت و مسئولیتی دارند این است که افسردگی، ملالت، بی‌حوصلگی و ناامیدی را از خودشان دور کنند.

خطیب جمعه گالیکش گفت: انقلاب حرکت می‌کند و پیش می‌رود و مردم این را در 22 بهمن‌ماه امسال نشان دادند؛ مردم احساس نشاط و تکلیف کردند و به نحو احسن در این عرصه ورود کردند.

حجت‌الاسلام دلبری خطاب به مسئولین اظهار داشت: دشمن را درست بشناسید؛ مراقب باشید فریب او را نخورد؛ چه هنگامی‌که لبخند میزند و چه زمانی که مشت و دندان نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تکلیف آمریکا که شمشیر را از رو بسته مشخص است؛ اروپایی‌ها هم اهل خدعه و نیرنگ هستند و نباید به آن‌ها اعتماد کنیم؛ به مسئولین و دولتی‌ها نمی‌گوییم چه کنند اما باید بنشینند و فکر کنند و به‌گونه‌ای عمل کنند که باعث نجات خود و ملت و کشور بشود؛ دست‌به‌کاری نزنند که بعداً نادم و پشیمان بشوند؛ بر خدا توکل کنید و از دشمن نترسید، خداوند شمارا رها نخواهد کرد.

وی با اشاره به تشدید جنگ همه‌جانبه دشمن پس از ناکامی و خروج از برجام گفت: استکبار پس اعمال تحریم‌های اول و دوم و نشسته‌ای منافقانی که در کشورهای منطقه داشتند و ایجاد جنگ روانی شدید بازهم دشمنان شکست خوردند در حدی که به اجماع منطقه‌ای هم علیه ایران نرسیدند.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای در داخل کشور خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند گفت: بااینکه ایران اسلامی فرصت‌های و نقاط قوت داخلی و منطقه‌ای زیادی دارد و همه این‌ها گویای اقتدار ایران اسلامی و به زمین زدن دشمنان و جبهه استکبار است اما برخی افراد به دنبال ایجاد چالش و آسیب‌های داخلی و عدم بهره‌گیری از ظرفیت ملی هستند تا اینجا کاری کنند ما مقابل دشمنان تسلیم بشویم.

وی افزود: انجام این امور باعث می‌شود دشمنان فکر کنند محاسباتشان درست است درحالی‌که محاسباتشان غلط است.

به گفته حجت‌الاسلام دلبری کم‌توجهی به تأثیر فزاینده تشدید تحریم‌های به مشکلات معیشتی و کاهش آستانه تحمل مردم با توجه به احساس ناکارآمدی برخی از دستگاه‌ها؛ ضعف عملکرد مسئولین اجرای در مدیریت اقتصادی کشور و تسلط واسطه‌های بر عرصه اقتصادی کشور (دولت نباید به واسطه‌ها اجازه بدهد که وارد بازار اقتصادی کشور بشوند، روی هر کالایی که دست می‌گذارند کشور را با مشکل مواجه می‌کنند؛ واسطه‌ها را نکار بگذارید)؛ بی‌توجهی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و روند رو به افزایش تعطیلی بنگاه‌های تولیدی؛ ایجاد امیدواری کاذب در جامعه نسبت به نتیجه بخشی تعامل با اروپایی‌ها و شرطی‌سازی جامعه نسبت به برخی از تعهدات بین‌المللی مانند fatf؛ ارتباط و همپوشانی جریانات افراطی داخلی با منافقین و جبهه استکبار، دوگانگی سیاست‌ها در مدیریت و کنترل فضای مجازی و سو استفاده دشمنان از این فضا، عدم همراهی برخی از مدیران میانی و بدنه اجرایی دولت با تصمیمات کلان نظام و اجرای آن ازجمله اقدامات خواسته و ناخواسته‌ای است که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور نیز اخیراً نسبت به سستی وزرا و مدیران معترض بودند گفت: برخی از این سیاست‌ها می‌تواند ناشی از ضعف روحیه جهادی، بی‌حوصلگی، نگاه به غرب، منفعت‌طلبی و یا ترس از دشمن باشد.

وی تصریح کرد: مردم ما بهترین جوانان خود را مقابل دشمنان فرستادند و به شهادت رسیدند و نترسیدند مسئولین نیز ترس به خود راه ندهند.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: عدم باور به ظرفیت‌های ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی باعث شده که بسیاری از طرحهای کلان اقتصادی روی کاغذ باقی بماند و اجرایی نشود.

به گفته وی نگاه به غرب در بعضی از دستگاه‌های اجرایی باعث شده ایران نتواند از ظرفیت‌های دیگر قطبهای اقتصاد جهانی به‌درستی استفاده کند؛ همه این‌ها وقتی کنار یکدیگر قرار بگیرد آمریکا و جبهه استکبار جهانی فکر می‌کنند ایران برایشان اما ده است. درحالی‌که این‌طوری نیست؛ غافل از اینکه این مردم هم شمارا هم حامیان داخلی بدبخت شمارا مفتضح، ذلیل، منکوب و رسوا خواهند کرد.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه حالا در مقابل دشمنان چه باید کرد گفت: باید دشمن را ناامید کنیم، باهم متحد باشیم و وحدت ملی را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و از حاشیه‌سازی‌ها و دوقطبی سازی ها جامعه پرهیز کنیم.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به قوانین بین‌المللی گفت: باید قوانینی که استکبارستیز و به نفع ما است را به تصویب برسانیم؛ جای تأسف است در کشور امام زمانی برخی از نمایندگان مجلس و مسئولین دولت به دنبال طرحی باشند که ما را زمین بزنند؛ داریم به کجا می‌رویم؛ این‌همه عزت، عظمت و اقتداری که در کشور داریم چرا در مقابل دشمنان مأیوس باشیم.

وی افزود: حمایت از اقتدار دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور؛ تغییر سیاست‌های تبلیغاتی و مواضع دولتمردان در باقی ماندن در برجام به هر قیمتی و تأکید بر مطالبه مردم در خروج از برجام به‌عنوان یک خواسته ملی در عرصه رسانه‌ای و فضای مجازی؛ تعامل در تعاملات بین‌المللی؛ پیگیری جدی شعار سال و تلاش عملی برای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی؛ توجه به اقشار محروم و عدم اتکا صرف به طبقه متوسط و مرفه شهری، روستایی و طبقه محروم را دریابید.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به کناره‌گیری دو تن از نمایندگان ولی‌فقیه از امورات خود گفت: دولتمردان هم به جوانان انقلابی و جهادی میدان بدهند نه اینکه از بازنشسته‌ها استفاده کنند.

کشورهای جنگ‌طلب به دنبال جدا کردن ملت سوریه و ایران هستند

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به سفر بشار اسد به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این سفر نشان از اتحاد و وحدت 2 کشور دارد و اینکه به بدخواهان نشان دهد که روابط ایران و سوریه مستحکم‌تر از هر چیزی دیگری است.

آیت الله نورمفیدی: کشورهای جنگ‌طلب به دنبال جدا کردن ملت سوریه و ایران هستند

وی با اشاره به اینکه هفته آینده هفته منابع طبیعی واحسان و نیکوکاری است تصریح کرد : مردم نسبت به این مسایل بیشتر توجه کنند و مردم باید به جنگل‌ها بیشتر توجه کنند، در گذشته وجود جنگل‌ها مهم نبود اما امروز وجود این جنگل‌ها برای بشر مسئله مهمی است و منابع طبیعی منشاء و برکت است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: با این پیشرفت‌های زیاد صنعتی در جهان، امروز شاهد هستیم 5 تا 7 میلیون هکتار از منابع حاصل‌خیز تبدیل به شوره‌زار می‌شود و اگر زندگی خود را تغییر ندهیم این برای بشر فاجعه است و 14.5 میلیون هکتار جنگل‌ها هم از بین می‌رود.

وی اظهار کرد: بنابراین توجه به منابع طبیعی از ضروریات است و باید در زندگی همه مردم و مسئولان توجه بیشتر به این مسئله شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: باید سنت‌های حسنه‌ای را پایه‌گذاری کنیم تا بعد از ما همچنان جاری باشد از جمله کاشت درخت یا نهال، احترام به بزرگترها و اخلاق و کردار نیک از جمله این اعمال است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: کشاورزان با هماهنگی منابع طبیعی درختان را بکارند تا نفع آنها به همه برسد.

وی با اشاره‌ به روز احسان و نیکوکاری هم گفت: باید دست‌های خود را برای کمک به دیگران دراز کنیم و آنهایی که نیاز دارند کمک کنیم که ثواب فراوانی دارد و سبب آمیزش گناهان می‌شود و هر فردی اندازه توان خود باید این اعمال را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به سفر بشار اسد که تیتر نخست روزنامه‌های دنیا شد، افزود: این سفر نشانه موقعیت استراتژیک دولت سوریه است که پس از هشت سال جنگ که برای آنها به وجود آورده بودند معتقد بودند باید این حکومت در کمتر از یک سال از بین می‌رفت اما این کشور و دولت همچنان پابرجا ماند و دولت سوریه از خطرها دور شد و به ثبات و امنیت رسید.

وی ‌تصریح کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی 2 روز بعد به روسیه رفت تا درباره حضور ایران در سوریه تصمیم‌گیری کند و به دنبال جدا کردن ایران و سوریه است اما رفتار مقام معظم رهبری نشان داد که روابط ما مستحکم است و رهبر انقلاب قهرمان عرب را به ایشان داد لقبی که قبل از آن به جمال عبدالناصر داده شده بود.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: کشورهای عربی به دنبال این هستند که با رژیم صهیونیستی سازش کنند و واقعا تنها کشوری در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده همین بشار اسد و پدرش بودند.

بیایید عید را به همه‌ی خانه‌ها ببریم

حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه شهرستان آزادشهر، در خطب‌های این هفته نماز جمعه، ضمن دعوت خود و مومنین به تقوای الهی اظهار کرد: ایام نوروز امسال مزین به میلاد با سعادت امیر کائنات، امیرالمومنین علی (ع) و شروع سال نو نیز مصادف با ایام اعتکاف می باشد.

وی افزود: الحمدلله جوانها سراسر کشور رغبت زیادی برای شرکت در اعتکاف دارند. هر سال جمعیت زیادی از جوانها به مساجد پناه می برند و خلوت خودشان را با خداوند متعال و آن ارتباط ویژه را برقرار می کنند.

حجت الاسلام شهابی بیان کرد: اعتکاف عنایت الهی به دوستانش و سنت انبیاء و اولیاء الهی می باشد. شهرستان آزادشهر امسال نیز، انشاا.. مانند سنوات گذشته مراسم اعتکاف را با شکوه بیشتر برگزار می کند. از مومنین دعوت می کنم اگر شرایط برای حضورتان مهیا است معتکف شوید و اگر معذوریت دارید با کمکهای مالی در اعتکاف دیگران شریک شوید.

امام جمعه آزادشهر تصریح کرد: با سحری و افطاری دادن به نیت پدر و ماد و گذشتگان خود در ثواب اعتکاف شریک شوید. حتی اگر شده با پرداخت هزینه اعتکاف یک فرد در این مراسم معنوی شریک شوید، زیرا عده‌ای هستند که بخاطر نداشتن هزینه اندک شرکت در مراسم، از آن صرفه نظر می کنند. بیایید دست آنها را بگیریم.

خطیب نماز جمعه آزادشهر در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۵ اسفند روز درختکاری است. روز توجه به طبیعت ، طبیعتی که خداوند متعال فقط و فقط برای بندگان خود آفریده است. بیایید با کاشت درخت، این زیبایی‌ها را زیباتر کنیم، نکند خدای نکرده درختی را بزنیم و جای آن درخت دیگری نکاریم و یا آنکه بی دلیل درختان را قطع کنیم.

وی تاکید کرد: از درختان مانند اعضای خانواده خود محافظت کنیم. درختان موجودات زنده می باشند. از این نعمت‌های الهی نگه داریم کنیم و با کاشت درخت صدقه جاریه بدهیم. اگر درختی که می کاریم مثمر باشد، علاوه بر محسوب شدن خود درخت به عنوان صدقه، به اندازه تک تک میوه‌هایی که می دهد، برای ما صدقه جاریه به حساب می آید.

حجت الاسلام شهابی گفت: واقعا جای تاسف دارد که ۴۰ یا ۵۰ سال از عمر ما گذشته باشد و یک درخت هم نکاشته باشیم. ما فردای قیامت جواب خدا را چگونه خواهیم داد؟ همه‌ی ما باید درخت بکاریم تا سرزمینی زیبا و آباد داشته باشیم تا هم خود و هم دیگران از این زیبایی و آبادانی لذت ببریم.

امام جمعه آزادشهر اعلام کرد: انسان وقتی به روستاهایی که درخت ندارد، نگا می کند، افسرده می شود. بیایید این طبیعت زیبا را به کویر تبدیل نکنیم. شهر و روستاهای بی درخت، مکانهای آبادی به حساب نمی آیند. شهرداری، شهردار و شورای شهر باید همت کنند و با کاشت درخت در شهر و بیرون شهر به زیبایی شهر بیفزایند.

خطیب نماز جمعه آزادشهر اظهار کرد: بیایید با کاشت درخت در دراخل حیات، جلوی خانه و مغازه، بلوارها، کمربندی و سر زمینهای خود، شهرمان را به زیباترین شهر تبدیل کنیم. ببینید مسیر گرگان چقدر زیباست، یک فرد دو طرف جاده را درختکاری کرده و نمای زیبایی را ایجاد نموده است و تمام مسافرین که به گلستان آمده اند، زیبایی این مسیر را در یاد دارند. بیایید شهرهایمان را آباد کنیم.

وی سپس به آغاز هفته نیکوکاری از ۱۴ اسفند اشاره گرد و گفت: هفته نیکوکاری را در پیش داریم. بیایید عید را به همه‌ی خانه‌ها ببریم. با این فشارهای اقتصادی، برخی ها زمین خورده‌اند و کمر بلند شدن را ندارند، بیاید دست این عزیزان را بگیریم.

حجت الاسلام شهابی افزود: اگر به علتهای فقز نگاه کنیم، خود ما یکی از این علل می باشیم. زیرا اگر به دستورات خداوند گوش می کردیم، زکات و خمس می دادیم و مالی که خدا به ما عنایت کرده و دستور انفاق آن را داده است را برای خود نگه نمی داشتیم، امروز در جامعه فقیر وجود نداشت.

امام جمعه آزادشهر بیان کرد: خداوند علی اعلی در سوره بقره و سوره‌های دیگر مکررا و تاکیدا توجه به همنوع را بیان می کند. بیایید با انجام دستورات الهی، فقر را از جامعه دور کرده و جامعه سالم و شادی را بسازیم.

خطیب نماز جمعه آزادشهر سپس به سفر بشار اسد به ایران اشاره و خاطرنشان کرد: سفر بشار اسد به ایران بازتاب گشترده‌ای در سانه‌های جهان داشت و حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی آن را رویدادی استثنایی توصیف کردند.

وی اظهار کرد: در دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری، حضرت آقا بشار اسد را قهرمان جهان عرب خواند که این لقب با ارزش برای همیشه برای بشار اسد و همه‌ي مبارزینی که در سوریه در برابر تروریستها و حامیان غربی و سعودی آنها برای حفظ اسلام جنگیدند، می ماند.

حجت الاسلام شهابی گفت: بشار اسد برای تشکر از ملت ایران این سفر را انجام داد و این سفر نشان داد که دوست واقعی ملت سوریه ایران می باشد و نه کشورهای غربی و کشور سعودی.

امام جمعه آزادشهر در پایان در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: رهبر انقلاب خطاب به مردم و جوانهای کشور در بیانیه گام دوم انقلاب نکات مهمی را بیان کردند که بحث عدالت از مهمترین آنها بود.

خطیب نماز جمعه آزادشهر افزود: حضرت آقا فرمودند، از عدالت موجود و بی عدالتی هایی که در جامعه رواج پیدا کرده راضی نیستند و باید این بی عدالتی ها برطرف شود. زیرا کشور، کشوری اسلامی است و انقلابی که قرار است به حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله متصل شود، باید رنگ و بوی حکومت آن حضرت را بدهد و نشانه اصلی حکومت امام زمان عدالت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند، نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بی همتایی بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست نباید به این معنا گرفته شود که برای استقرار عدالت کاری انجام نشده است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.

سفر رئیس جمهور سوریه به ایران حامل پیام پیروزی مقاومت بود

حجت الاسلام رضایی امام جمعه نوکنده در خطبه نماز جمعه این هفته نماز گزاران را به تقوای الهی سفارش کرد و با استناد به ایات سوره یونس ویژگیهای افراد با تقوا و بی تقواها را برشمرد و اظهار کرد: که از ویژگی بی تقواها عدم اعتقاد به قیامت و معاد و توجه به ظواهر دنیوی و غفلت است و از ویژگیهای افراد با تقوا ایمان و عمل صالح است.

Golestanema21

امام جمعه نوکنده در ادامه اشاره ای به گام دوم ( معنویت و اخلاق ) پیام رهبری نمود و گفت: مرغ سعادت هر فرد دو بال دارد یکی علم است و تخصص و دیگری معنویت است و اخلاق و بدون این دو بال کسی قادر نیست جامعه ای را به پرواز در اورد .

خطیب جمعه نوکنده در همین رابطه اذعان داشت: وقتی معاون وزیری که یک خانم است و دارد برنامه آن وزارتخانه را اعلام می کند و شئونات اسلامی را رعایت نمی کند و یا خانم معلمی که با آرایش غلیظ وارد کلاس درس میشود این گونه مسائل کجایش با علم و معنویت سازگار است.

امام جمعه نوکنده افزود: سفر رئیس جمهور سوریه به ایران دارا پیامهایی بود که از جمله این پیامها این بود که نتیجه مقاومت پیروزی است که مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند شما (بشار اسد) بعنوان قهرمان جهان عرب هستید و پیام دیگرش این بود که رئیس جمهور سوریه میگویند من آمدم تا از رهبری و ملت ایران تشکر کنم و پیام دیگر این سفر پیام به مستکبرین و صهیونیستها این بود که دیگر از فضولی و کد خدایی دست بر دارید .

موضوع دیگری که امام جمعه نوکنده در این خطبه به آن پرداخت موضوع بودجه بندی غلط سال 98 است که تاکید کرد: باید اصلاح شود .

رضایی در ادامه با اشاره به این که مردم از مسئولین انتظار برخورد صادقانه را دارند، افزود: در عرضه و توزیع بی عدالتی صورت میگیرد همچنین در قاچاق گوسفند و در واردات ان یک عده خاص سود میبرند که بابد با اینگونه افراد بر خورد شود که متاسفانه در این بخش بی تدبیری وجود دارد . 

وی در پایان سالروز تاسیس کمیته امداد و جشن نیکو کاری را گرامی داشت و همچنین اشاره ای هم به 14 اسفند سالروز فتنه بنی صدر در دانشگاه تهران نمود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.